Farkonda
Farkonda
» 
»
 

Oje tutkunları dikkat kana karışan oje obeziteye neden oluyor!

Yağ depolanmasını olumsuz etkileyerek aşırı kiloya yol açan hormon sisteminin dengesini altı üst eden trifenil fosfat (OP(OC6H5)3) maddesine piyasadaki ojelerin yarısından fazlasında rastlandı.

Ojenin böyle bir etkisinin olabileceği herhalde şimdiye dek kimsenin aklının ucundan bile geçmemiştir. Çevre Çalışma Grubu (EWG) ile birlikte üniversitenin uzmanlarının ortak çalışmaları kapsamında 3 bin farklı ojenin incelenmesi sonucunda şaşırtıcı sonuçlara rastlandı. Bir 'endokrin çevre bozucu' olarak bilinen trifenil fosfat maddesinin ojelerde bulunması üzerine yapılan araştırmada plastik ve mobilya üretiminde kullanılan trifenil fosfat maddesinin ojelerde, boyanın kalıcı ve esnek olmasını sağlamak amacıyla kullanıldığı ortaya çıktı.

Ürünleri kullanan deneklerde yapılan idrar testler ortaya koydu ki, trifenil fosfat maddesi tırnak üzerinden bir süre sonra kana karışıyor. Metabolizmayı olumsuz yönde etkileyerek yağ ve kalori yakımını kesintiye uğratarak aşırı kilo alımına neden olabileceğine dikkat çeken uzmanlar, böyle bir kimyasal maddenin vücut tarafından emilerek kana karışmasını kaygı verici olarak nitelendirdiler.

EWG isimli kuruluş, oje üreticilerini ürünlerinde TPHP kullanmaktan vazgeçmeye çağıran bir imza kampanyası başlattı. EWG yetkilileri, TDHP maddesine renkli ürünlerde saydamlara kıyasla ya daha az ya da hiç rastlanmadığına dikkat çekti. Bundan sonra oje kullanırken bayanlar daha dikkatli olacak mı merak konusu.

HABERAKAR -
Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş YORUM YAZIN

YORUMLAR (0)

Bu habere henüz yorum yapılmadı.

YORUM YAZIN

* Tüm alanlar zorunludur.
: *
: *
: *
Doğrulama : *